Change Management for AI (MS-AICM)

 

Course Overview

A radical change in strategy due to the market, the evolutionary restructuring of the company or a reorganization after a merger set in motion change processes. Change management has therefore become a necessary core competence. As an executive, you plan and manage the changes proactively and achieve the acceptance of sponsors, your employees and customers alike.

Moyens Pédagogiques :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Réalisation de la formation par un formateur agréé par l’éditeur
  • Formation réalisable en présentiel ou en distanciel
  • Mise à disposition de labs distants/plateforme de lab pour chacun des participants (si applicable à la formation)
  • Distribution de supports de cours officiels en langue anglaise pour chacun des participants
    • Il est nécessaire d'avoir une connaissance de l'anglais technique écrit pour la compréhension des supports de cours
Moyens d'évaluation :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
  • Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences

Who should attend

  • C-Level
  • Business Decision Makers

Prerequisites

None

Course Objectives

One-day workshop, which will employ presentations, case-studies, discussions, and exercises.

Workshop exercises and forum-style discussions will augment and reinforce the courseware to provide a great interactive and collaborative experience for the participants.

Course Content

Interlocking Strategic Management with Change Management
  • Analysis of change.
  • Optimal fit of strategy, processes, behavior.
Psychology of Change
  • Emotional reactions from employees and teams.
Holistic Change Management
  • Phases and steps, responsibility, work packages.
Sponsorship
  • Integration of top management.
Leadership
  • Responsibility and role of the leader in change.
  • Sandwich position of middle management.
Change Agents and participation strategy
  • Strategy for implementing the changes.
  • Involvement of employees.
  • Survey feedback approach.
Communication strategy and plan
  • Target group analysis and tools.
Control of change management's success
  • instruments for monitoring success.
  • Feedback.

Instructor

This workshop is delivered by a strongly qualified and certified Microsoft Most Valuable Professional (MVP) with high-profile industry experience.

Prix & Delivery methods

Formation en ligne

Durée
1 jour

Prix
  • sur demande
Formation en salle équipée

Durée
1 jour

Prix
  • sur demande

Actuellement aucune session planifiée