Résumé du cours
This course introduces you to the fundamental concepts of managing IT assets, service requests, and changes in your IT environment using IBM Control Desk. You learn how managing these processes with a unified solution provides significant advantages to your organization. Through instructor-led discussion, demonstrations, and hands-on labs, you learn how to plan a deployment, perform basic configuration, and navigate IBM Control Desk.
Moyens d'évaluation :
- Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
- Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
- Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences
A qui s'adresse cette formation
This course is suitable for all roles, including installers, administrators, and service desk agents.
Pré-requis
Before taking this course, you should have the following skills:
- Basic browser navigation skills
Contenu
- Overview
- Implementation
- Basic configuration
- Service Request Management
- IT Asset Management
- Change, Configuration, and Release Management
Moyens Pédagogiques :